De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.
Het decreet van 30.05.2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen en latere wijzigingen.
De wet van 19.07.1991 betreffende de bevolkingsregisters, de identiteitskaarten en de verblijfsdocumenten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een rijksregister van de natuurlijke personen, zoals gewijzigd.
Burgerlijk wetboek artikel 165/1.
Het decreet van lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoerende besluiten.
Het gemeenteraadsbesluit van 13.11.2020 waarbij het 'Retributiereglement op afgifte van administratieve stukken 2021-2025' werd goedgekeurd.
Gezien de fusie met de stad Hasselt op 01.01.2025 dienen de tarieven op het afleveren van administratieve stukken door de dienst Burgerzaken en de dienst Ruimte van de gemeente Kortessem gelijkgeschakeld te worden aan de tarieven van de stad Hasselt met ingang van 31.12.2024.
Het huidig retributiereglement zal vervangen worden door 2 nieuwe reglementen, 1 voor dienst Burgerzaken en 1 voor dienst Ruimte, die zullen ingaan op 31.12.2024.
De gemeenteraad wordt gevraagd de opheffing van het 'Retributiereglement op afgifte van administratieve stukken 2021-2025' goed te keuren per 31.12.2024.
Gezien de fusie met de stad Hasselt op 01.01.2025 dienen de tarieven op het afleveren van administratieve stukken door de dienst Burgerzaken en de dienst Ruimte van de gemeente Kortessem gelijkgeschakeld te worden aan de tarieven van de stad Hasselt met ingang van 31.12.2024.
De gemeenteraad keurt de opheffing van het 'Retributiereglement op afgifte van administratieve stukken 2021-2025' per 31.12.2024.