De notulen van het vast bureau van 03.07.2024 worden ter goedkeuring aan het vast bureau voorgelegd.
Het Vast Bureau wordt gevraagd de inkomende facturen/kosten goed te keuren voor het bedrag van € 87.925,68.
Het vast bureau wordt gevraagd om de aanstelling van de functie van 'Begeleidster Buitenschoolse Kinderopvang' 19/38 - IFIC-barema - cat. 11, voor onbepaalde duur en met aanleg van een werfreserve van twee jaar, via contractuele aanwerving, goed te keuren.
Het vast bureau wordt gevraagd om de aanstelling van de functie van 'Begeleidster Buitenschoolse Kinderopvang' 19/38 - IFIC-barema - cat. 11, voor onbepaalde duur en met aanleg van een werfreserve van twee jaar, via contractuele aanwerving, goed te keuren.
Het vast bureau wordt gevraagd om de aanstelling van de functie van 'Begeleidster Buitenschoolse Kinderopvang' 19/38 - IFIC-barema - cat. 11, voor onbepaalde duur en met aanleg van een werfreserve van twee jaar, via contractuele aanwerving, goed te keuren.
Het vast bureau wordt gevraagd om de aanstelling van de functie van 'Begeleider Buitenschoolse Kinderopvang' 19/38 - IFIC-barema - cat. 11, voor onbepaalde duur en met aanleg van een werfreserve van twee jaar, via contractuele aanwerving, goed te keuren.
Op 01.06.2023 ontving Kortessem een schrijven van het Departement Werk en Sociale Economie betreffende een wijziging in de werkingssubsidie voor LDE-ondernemingen. Waar voorheen de subsidies rechtstreeks bij deze ondernemingen terecht kwamen, wordt de subsidie vanaf juni 2023 toegekend aan de lokale besturen, die ze op hun beurt moeten verdelen tussen de ondernemingen die werkzaam zijn op hun grondgebied. Vanaf 2025 wordt er een structurele verankering voorzien in de Vlaamse regelgeving.
In 2023 werd de subsidie verdeeld onder Aksi en IN-Z, op basis van de toen bezorgde informatie. Er werd voorgesteld om deze verdeling ook aan te houden bij de verdere uitbetaling. Aangezien we in 2024 enkel een overeenkomst hebben met IN-Z en niet met Aksi wordt voorgesteld de volledige subsidie aan hen uit te betalen.
De regelgeving verplicht gemeenten/OCMW's om mensen in armoede op een behoorlijke wijze te begraven, met als uitgangspunt dat iedere persoon recht heeft op een menswaardige uitvaart.
De fusie met Hasselt start op 01.01.2025 en gezien Hasselt nog een gunning heeft lopen met een plaatselijke begrafenisondernemer tot 30.11.2025, dient Kortessem een nieuwe opdracht te gunnen van 01.07.2024 tot 30.11.2025. Parallel daarmee zal vanaf 01.07.2024 ook het afsprakenkader van Hasselt gevolgd worden.
Dit besluit omschrijft het voorstel met betrekking tot de aanpak hieromtrent, aangezien er door de regelgeving geen verdere invulling aan gegeven wordt.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn wordt gevraagd de afsprakennota goed te keuren.