Terug
Gepubliceerd op 05/07/2022

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn

vr 03/06/2022 - 20:00 Raadszaal

Samenstelling

Aanwezig

Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur

Afwezig

Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid

Secretaris

Caroline Penders, Algemeen directeur

Agendapunten

1.

2022_OR_00028 - Notulen OCMW-raad 29.04.2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00028 - Notulen OCMW-raad 29.04.2022 - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 16
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
1.

2022_OR_00028 - Notulen OCMW-raad 29.04.2022 - Goedkeuring

2022_OR_00028 - Notulen OCMW-raad 29.04.2022 - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Toelichting & argumentatie

De notulen van de OCMW-raad van 29.04.2022 worden ter goedkeuring aan de OCMW-raad voorgelegd.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De notulen van de OCMW-raad van 29.04.2022 worden goedgekeurd.

2.

2022_OR_00029 - Organisatiebeheersing: 'verbeterplan' - rapportering - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur
2.

2022_OR_00029 - Organisatiebeheersing: 'verbeterplan' - rapportering - Kennisneming

2022_OR_00029 - Organisatiebeheersing: 'verbeterplan' - rapportering - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het besluit van de OCMW-raad van 10.09.2021 waarbij het aangepaste  kader voor organisatiebeheersing en -ontwikkeling goedgekeurd werd.

Het besluit van het managementteam van 26.09.2019 waarbij het verbeterplan, opgesteld in het kader van organisatiebeheersing, goedgekeurd werd.

Toelichting & argumentatie

Conform het decreet lokaal bestuur (DLB) moet het gemeentebestuur een systeem van organisatiebeheersing ontwikkelen en implementeren binnen haar werking en organisatie.

Organisatiebeheersing (artikel 217 DLB) is het geheel van maatregelen (beheersmaatregelen) om een redelijke zekerheid te bekomen over:

  1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico's om deze te bereiken kent en beheerst;
  2. wetgeving en procedures naleeft;
  3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
  4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
  5. de activa beschermt en fraude voorkomt.

De organisatie moet een duidelijk kader voor organisatiebeheersing vastleggen. Op 10.09.2021 keurde de OCMW-raad het aangepaste kader voor organisatiebeheersing en -ontwikkeling goed. 

Op geregelde tijdstippen komt de stuurgroep 'organisatiebeheersing' samen om de voortgang van de verbeteracties, opgenomen in het verbeterplan, te bespreken.

De Algemeen directeur dient jaarlijks, uiterlijk voor 30.06, te rapporteren over organisatiebeheersing aan het politiek niveau. Op die manier is het management transparant over de wijze waarop de organisatie omgaat met de risico's die het behalen van de doelstellingen kunnen bedreigen.

De OCMW-raad wordt gevraagd kennis te nemen van deze rapportering.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De OCMW-raad neemt kennis van de huidige stand van zaken van het 'verbeterplan', opgesteld in het kader van organisatiebeheersing en -ontwikkeling, met daarin opgenomen o.a. doelstellingen, risico's en verbeteracties.

3.

2022_OR_00023 - Reglement toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00023 - Reglement toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
3.

2022_OR_00023 - Reglement toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede - Goedkeuring

2022_OR_00023 - Reglement toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het Koninklijk besluit van 29.06.2021  houdende maatregelen ter bevordering van de participatie en sociale activering van de gebruikers van de dienstverlening van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn voor het jaar 2021.

Het besluit van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 25.04.2017 - Princiepsbeslissing inzake toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie, kinderarmoede en SALK middelen.

Toelichting & argumentatie

Het reglement "toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie, kinderarmoede en SALK middelen" dateert van 2017.

Het actualiseren dringt zich op, temeer omdat er in dit kader geen SALK middelen meer voorzien worden.

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn wordt gevraagd het reglement 'toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede' goed te keuren.

Het Koninklijk besluit van 29.06.2021 (en bijlage) wordt als bijlage en voorbeeld toegevoegd gezien het besluit van 2022 nog op zich laat wachten.

De effectieve toekenning van de subsidies aan de besturen laten lang op zich wachten, waardoor tussenkomsten nog niet kunnen gebeuren van aanvragen die wel al binnenkomen. Op die manier dienen aanvragers langer dan nodig op tussenkomst te wachten en lopen zij het risico tot uitsluiting. Vandaar dat er goedkeuring wordt gevraagd om vroegtijdig aanvragen af te halen en uit te betalen met het budget dat voorzien is in de meerjarenplanning.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt het "reglement toekenning van een tussenkomst socioculturele participatie en kinderarmoede" goed.

Artikel 1 – Algemeen

Binnen de perken van de daartoe toegekende toelage door de Programmatorische Federale Overheidsdienst Maatschappelijke Integratie, Armoedebestrijding en Sociale Economie voorziet het OCMW jaarlijks in subsidies ten behoeve van cliënten onder bepaalde voorwaarden.

Artikel 2 – Doel

Deze subsidie heeft tot doel de sociale en culturele participatie en ontplooiing van het cliënteel te bevorderen alsook het bevorderen van maatschappelijk en culturele integratie van achtergestelde minderjarigen.

Artikel 3 – Voorwaarden 

Het OCMW bepaalt dat de toelagen zullen toegekend worden aan  cliënten van diverse diensten van het OCMW, waarbij prioriteit  uitgaat naar de volgende doelgroepen:

  • Gekende steungerechtigde cliënten, inbegrepen leefloon en steun gelijkgesteld aan leefloon;
  • Cliënten in budgetbeheer, budgetbegeleiding en collectieve schuldenregeling;
  • Andere cliënten van de sociale dienst, personen die deelnemen aan de voedselbedeling;
  • Nieuwe aanvragers na beperkt sociaal onderzoek;

Volgende activiteiten, aankopen komen in aanmerking voor een tussenkomst in de socioculturele participatie:

  • Schoolactiviteiten voor kinderen: uitzonderlijke schoolkosten die niet verbonden zijn aan het behalen van eindtermen zijn subsidieerbaar. Bijvoorbeeld: zee- en bosklassen, schooluitstappen, toneelvoorstellingen, sportdag, …
  • Deelname aan Nederlandstalige taalcursussen, 
  • Eventuele kosten voor- en naschoolse opvang voor kinderen indien de ouders naar school moeten of opleiding moeten volgen, 
  • Sport -, spel- artistieke activiteiten met voorkeur activiteiten in clubverband, 
  • Vrijetijdsticketten en deelname aan activiteiten georganiseerd door OCMW en gemeente, 
  • Aankoop bioscooptickets, 
  • Gezamenlijke activiteiten georganiseerd voor het cliënteel van de sociale dienst, 
  • Vormingsactiviteiten georganiseerd door Open School, 
  • Aankoop van gerecycleerde computers via een hergebruikcentrum, 
  • Toegangskaarten concerten, theater, …
  • Individuele daguitstappen naar pretparken, dierentuinen, …
  • Krantenabonnement, 
  • Internetabonnement, 

De lijst is richtinggevend en niet limitatief.

Er gebeurt een uitsluiting van pretparkabonnementen.  Deze uitstappen worden gepromoot via het systeem van Vakantieparticipatie.  Hierin kan wel een tussenkomst verleend worden.

De uitgaven socioculturele participatie staan in verhouding met het inkomen van de gebruiker en zijn in totaliteit beperkt tot de beschikbare kredieten.  Er wordt een tussenkomst toegekend met een maximum van € 100,00 per persoon, per werkingsjaar, en maximum € 150,00 in geval van een kind tot zover het budget beschikbaar is.  Aanvragen van tussenkomsten verlopen via de maatschappelijk assistenten.  Inschrijvingsgelden worden rechtstreeks aan de club betaald.  Indien het inschrijvingsgeld of andere kosten reeds werden betaald door de cliënt, wordt het bedrag na bewijzen gestort op de rekening van de cliënt.

Algemene tussenkomst in kinderarmoede:

  • Schoolkosten: schoolboeken, fotokopieën, uitstappen, schoolreizen, …
  • Ten laste nemen van het schoolabonnement voor de kosten die niet elders worden terugbetaald (busabonnement),
  • Ten laste nemen van bijlessen, 
  • Vakantiekampen, 
  • Inschrijving in jeugdbeweging, sportclub, muziekschool, tekenacademie, … (specifiek voor kinderen), 
  • Eventuele kosten voor voor- en naschoolse opvang voor kinderen indien de ouders naar school moeten of een opleiding moeten volgen, of de financiële lasten ervan niet kunnen dragen, 
  • Kosten gekoppeld aan hulp vanuit Thuiscompagnie, 

Er wordt een tussenkomst toegekend met een maximum van €150 per kind, per werkingsjaar, tot zover het budget beschikbaar is.

De kosten worden rechtstreeks aan school of andere instanties betaald.  Indien de kosten betaald werden door de cliënt, wordt de tussenkomst gestort op de rekening van de cliënt, na voorlegging van bewijzen.

Maatschappelijke dienstverlening in het kader van paramedische ondersteuning:

Ofwel in het kader van de raadpleging of de tussenkomst van een specialist.  Het kan bijvoorbeeld gaan om: audiologist – specialist voor oorprothesen – diëtist – ergotherapeuten – kinesistherapeut – opticiën – orthofonist – logopedist – ortoptist – psychomotoriekspecialist, hulpkracht voor het sociaal leven en een hulpkracht voor kinderverzorging.  Ofwel in de steun bij aankopen van de noodzakelijke uitrusting.

Het kan bijvoorbeeld gaan om:

  • Aankoop van een aangepaste matras, vooral voor baby’s, 
  • Aankoop van paramedische benodigheden, die niet of gedeeltelijk door het ziekenfonds of door een andere instelling worden terugbetaald: bril, hoorapparaten, tandprothesen, …
  • Aankoop van een bedomranding, slaapzak, buggy/aankoop van goede schoenen voor speciale activiteiten/ klein materiaal voor veiligheid (afdekplaatje voor stopcontacten, deurstop, hoekbeschermer, traphekje,…)
  • Speciale voeding, luiers, …

Er wordt een tussenkomst toegekend met een maximum van €150,00 per kind, per werkingsjaar, tot zover het budget beschikbaar is.  De tussenkomst wordt gestort op de rekening van de cliënt of via aankoopfactuur indien mogelijk.

Start nieuwe schooljaar

Bij de start van het nieuwe schooljaar kan er een tussenkomst voorzien worden voor de aankoop van schoolmateriaal (de uitgave dient gestaafd te worden aan de hand van een kassabon). Er wordt een onderscheid gemaakt:

  • Kind in de kleuterklas: € 25,00 per kind per werkingsjaar, 
  • Kind in de lagere school: € 50,00 per kind per werkingsjaar, 

Voor de kinderen in het middelbaar wordt er een tussenkomst van € 100,00 toegekend in de aankoop van schoolboeken en schoolmateriaal.

Sinterklaas

Bij Sinterklaas kan er een geschenk gegeven worden voor kinderen tot 12 jaar. Het bedrag van het geschenk is afhankelijk van het resterende subsidiebedrag.

Kindpakket

Voor de kinderen kan er een kindpakket samengesteld worden.  Dit pakket bestaat uit een aantal voordelen vb. beurtenkaart voor het zwembad, filmtickets, bon binnenspeeltuin, etc… Het doel is om de ontplooiingskansen van de jongere te stimuleren. De jongere wordt aangeschreven door het OCMW en dient zijn pakket (persoonlijk) te komen ophalen.

Intergemeentelijke samenwerking

De mogelijkheid om samen te werken met een andere gemeente(n) wordt voorzien. 

Per kind kan er in totaal voor alle bovenstaande initiatieven maximum een subsidie van € 150,00 worden uitgekeerd.

Artikel 4 – Aanvraagdossier

Alvorens de uitbetaling kan plaatsvinden, moet de cliënt een aanvraag doen die voldoet aan de voorwaarden. Indien hieraan voldaan wordt, kan de uitbetaling plaatsvinden en wordt de aanvraag opgenomen in een lijst die integraal aan het einde van het betreffende jaar wordt voorgelegd aan de RMW.

Deze aanvraag omvat:

  1. Gaat het om een lopend dossier,
  2. Geen cliënt?   Dan dient er een motivering toegevoegd te worden, gepaard maar een beperkt sociaal onderzoek, 
  3. Naam,
  4. Rijksregisternummer,
  5. Uitbetaling aan betrokkene of derde (met informatie),
  6. Rekeningnummer,
  7. Omschrijving doel aanvraag,
  8. Bedrag van tussenkomst,
  9. Eventueel geboortedatum kind,

Artikel 5 – Subsidieverdeling 

De maximale subsidie voor een volwassene is vastgelegd op € 100,00 per volwassene, per werkingsjaar. Voor een kind is dat bepaald op € 150,00 per werkingsjaar.

Bovenop deze maximale toelage kunnen echter wel nog bedragen toegekend worden in het kader van groepsactiviteiten of groepsaankopen.

Artikel 6 – Ingangsdatum en duur reglement

Dit besluit treedt in werking 5 dagen na de publicatiedatum en vervangt het vorige reglement. Dit besluit geldt tot uiterlijk 31.12.2025 voor zover er zich geen inhoudelijke wijzigingen in de wetgeving of Koninklijke besluiten of via omzendbrieven voordoen.

Het budget is gelimiteerd en subsisies kunnen slechts toegekend worden tot zolang het budget niet uitgeput is.

Het BCSD kan na sociaal onderzoek en voorstel van de maatschappelijk assistent afwijken van de vooropgestelde maximumbedragen en persoonlijk tussenkomsten van de aanvrager.  Indien er van de bovenstaande punten afgeweken wordt, moet het dossier behandeld worden door de RMW.

Artikel 7 – Uitbetaling 

De uitbetaling van het maximale subsidiebedrag kan gespreid worden over meerdere aanvragen, en kan gebeuren zodra de aanvraag voldoet aan alle voorwaarden en na voorlegging van bewijzen.

Artikel 2

Het reglement wordt bekend gemaakt zoals vermeld in de artikelen 286 en 287 van het decreet lokaal bestuur.

Artikel 3

Dit besluit treedt in werking 5 dagen na de publicatiedatum en vervangt het vorige reglement. Dit besluit geldt tot uiterlijk 31.12.2025 voor zover er zich geen inhoudelijke wijzigingen in de wetgeving of Koninklijke besluiten of via omzendbrieven voordoen.

Artikel 4

Gezien er reeds aanvragen binnenkomen vóór de effectieve verdeling door het POD MI aan de OCMW besturen, en het cliënteel op die manier dreigt uitgesloten te worden van activiteiten/uitgaven vóór de uitbetaling, is de Raad akkoord tot het verlenen van een tussenkomst middels van het voorziene budget in de meerjarenplanning alvorens het ontvangen van de subsidies.

Artikel 5

Dit besluit wordt overgemaakt aan de sociale dienst ter afhandeling.

4.

2022_OR_00022 - Verwerkersovereenkomst Wonen-Vlaanderen - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00022 - Verwerkersovereenkomst Wonen-Vlaanderen - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
4.

2022_OR_00022 - Verwerkersovereenkomst Wonen-Vlaanderen - Goedkeuring

2022_OR_00022 - Verwerkersovereenkomst Wonen-Vlaanderen - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Toelichting & argumentatie

De verwerkersovereenkomst is een contract dat de verwerkingsverantwoordelijke (de partij die instructies geeft over de verwerking van persoonsgegevens) sluit met de verwerker (degene die in opdracht persoonsgegevens verwerkt).

  • Het doel van de verwerking: De verwerkersovereenkomst moet duidelijk maken met welk doel de persoonsgegevens worden verwerkt.
  • Manier/methode van verwerking: De verantwoordelijke partij (dus niet de verwerkende partij) moet duidelijk formuleren op welke manier de verwerking moet gebeuren, om te voorkomen dat een externe partij de persoonsgegevens op een manier gaat verwerken die niet met de betrokkenen is afgesproken.
  • Geheimhouding: De verwerkersovereenkomst bevat doorgaans een geheimhoudingsverklaring, waardoor de verwerker gebonden is. Daarmee verklaart de verwerkende partij de gegevens niet openbaar te maken of aan anderen te verstrekken.  
  • Afspraken over eventuele onderaannemers: Soms komt het voor dat de verwerker een beroep doet op een externe verwerker. Die voert dan bijvoorbeeld een deel van de taken uit. Is dat het geval, dan zijn daarover duidelijke afspraken nodig.
  • Beveiligingsmaatregelen: De verwerkingsverantwoordelijke bepaalt in samenspraak met de verwerkende partij welke beveiligingsmaatregelen nodig zijn. Zo verzekert de verantwoordelijke partij zich ervan dat de persoonsgegevens niet door nalatigheid in verkeerde handen terechtkomen.
  • Duur van de verwerking: De verwerkersovereenkomst moet duidelijk zijn over de duur van de verwerking, zodat duidelijk is wanneer de externe partij moet stoppen met de gegevensverwerkingen dus de persoonsgegevens moet wissen.

Er werd een korte vragenlijst ontwikkeld om gegevens te verkrijgen over het al dan niet aanvragen van de huurpremie door de kandidaat- sociale huurder.

Voor een verwerkingsovereenkomst is het advies van de DPO (Data Protection Officer) niet nodig, maar wordt de DPO wel gevraagd om de verwerkingsovereenkomst na te lezen en eventuele opmerkingen te geven of aanpassingen voor te stellen en op die manier indirect zijn goedkeuring te geven. De DPO gaf in dit geval zijn goedkeuring en bijsturing.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Het Vast Bureau keurt de verwerkersovereenkomst met Wonen-Vlaanderen goed.

5.

2022_OR_00024 - Eenmalige verhoging van het gas - en elektriciteitsfonds - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00024 - Eenmalige verhoging van het gas - en elektriciteitsfonds - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
5.

2022_OR_00024 - Eenmalige verhoging van het gas - en elektriciteitsfonds - Goedkeuring

2022_OR_00024 - Eenmalige verhoging van het gas - en elektriciteitsfonds - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Toelichting & argumentatie

Er zal een éénmalige verhoging zijn van het Gas - en Elektriciteitsfonds te gebruiken vanaf 01.01.2022. Voor Kortessem gaat dat over een bedrag van € 2.168,96.

De bijkomende financiering wordt toegekend aan de OCMW's om begeleiding en financiële maatschappelijke steunverlening te bieden aan de meest hulpbehoevenden inzake energielevering, en bij voorrang aan personen die niet vallen onder het stelsel van maximumprijzen voor beschermde residentiële afnemers.

De doelstelling betreft:

  • ondersteuning en sociale en budgettaire begeleiding verstrekken aan personen met betalingsmoeilijkheden
  • financiële maatschappelijke steun

Dit extra en uniek budget zal worden toegevoegd aan het bedrag van het gas - en elektriciteitsfonds 2022. 

De OCWM's worden verzocht te streven naar een gebruik van dit budget als volgt:

  • 1/2 voor het toekennen van financiële maatschappelijke hulp voor het aanzuiveren van facturen, 
  • 1/2 voor maatregelen te nemen in het kader van een preventief sociaal energiebeleid.

Welke die maatregelen zijn, zijn te vinden in de omzendbrief in bijlage.

De gedetailleerde verantwoording van de uitgaven voor het gas -en elektriciteitsfonds 2022 zal moeten worden opgenomen in het uniek jaarverslag medio 2022 en februari 2023.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van de omzendbrief en de extra middelen ten bedrage van € 2.168,96 en keurt de bovenvermelde voorwaarden goed.

Artikel 2

Dit besluit wordt ter uitvoering overgemaakt aan de sociale dienst.

6.

2022_OR_00031 - Aanpassing 'Verblijfsovereenkomst Crisiswoning' - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00031 - Aanpassing 'Verblijfsovereenkomst Crisiswoning' - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
6.

2022_OR_00031 - Aanpassing 'Verblijfsovereenkomst Crisiswoning' - Goedkeuring

2022_OR_00031 - Aanpassing 'Verblijfsovereenkomst Crisiswoning' - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Toelichting & argumentatie

Om de werking van de crisiswoning in Kortessem te optimaliseren, dient de huidige verblijfsovereenkomst en de werking van de crisiswoning regelmatig aangepast / bijgestuurd te worden. Volgende aanpassingen werden in de huidige verblijfsovereenkomst opgenomen:

Aanpassing verblijfsvergoeding n.a.v. de jaarlijkse huurprijsberekening van Cordium:

Conform artikel 8 van de huurovereenkomst die afgesloten werd tussen OCMW Kortessem en Cordium, wordt de huur voor de woongelegenheid, gelegen op de Boomgaardstraat 42 Te Kortessem, geïndexeerd op de verjaardag van de huurovereenkomst. De totale huur te betalen vanaf 01.01.2022 bedraagt € 558,42 per maand.

  • De huurprijs van 2021 bedroeg € 531,48 / maand waardoor de maandelijkse verblijfsvergoeding € 478,33 bedroeg voor 2021 (= € 531,48 x 0,9).
  • De huurprijs van 2022 bedraagt € 558,42 / maand waardoor de maandelijkse verblijfsvergoeding € 502,58 bedraagt voor 2022 (= € 558,42 x 0,9).

Motivering: zie huidige verblijfsovereenkomst hoofdstuk 5, artikel 8:

Overeenkomstig artikel 98§1 van de OCMW-wet wordt de maandelijkse bijdrage van de verzoeker (zijnde de verblijfsvergoeding) in de kosten van maatschappelijke dienstverlening bepaald op 90% van de werkelijke huurwaarde van de ter beschikking gestelde woongelegenheid. De werkelijke huurwaarde is gelijk aan de huurprijs die het OCMW zelf als maandelijkse huurprijs aan de hoofdhuurder dient te betalen. Indien de werkelijke huurwaarde wijzigt ten gevolge van de jaarlijkse indexering, zal het OCMW deze aanpassing aan de gebruiker doorrekenen in de maandelijkse verblijfsvergoeding. Het OCMW zal de gebruiker schriftelijk van de wijziging van de verblijfsvergoeding ten gevolge van de jaarlijkse indexering in kennis stellen.

Aan artikel 8 van de verblijfsovereenkomst wordt toegevoegd dat wijzigingen in de verblijfvergoeding n.a.v. een indexatie van de huurprijs meteen van kracht gaan zodra we beschikken over de huurprijsberekening van Cordium en dat dit vervolgens bekrachtigd wordt op de Raad voor Maatschappelijk Welzijn.

Aanpassing bedrag forfaitaire bijdrage als voorschot in de vaste kosten (artikel 9 verblijfsovereenkomst):

Tot op heden werden volgende bedragen vastgelegd als voorschot in de vaste kosten:

  • voor een alleenstaande: € 80,00 / maand
  • voor een koppel: € 160,00 / maand
  • voor een gezin met kinderen: € 225,00 / maand

We hebben bij de afrekening van de meest recente gebruiker van de crisiswoning vastgesteld dat de voorschotten die aangerekend worden voor een alleenstaande onvoldoende zijn om de kosten van het werkelijk maandelijks verbruik (van elektriciteit, gas, water, digitale TV & internet) te vergoeden. Als we ook rekening houden met de stijgende energieprijzen, zijn we van mening dat de bedragen van de bijdragen als voorschot in de vaste kosten voor alleenstaanden en koppels verhoogd dienen te worden om een hoge afrekening op het einde van het verblijf te vermijden. 

Wij stellen volgende bedragen voor i.k.v. de forfaitaire bijdrage als voorschot in de vaste kosten:

  • voor een alleenstaande: € 150,00 / maand
  • voor een koppel: € 180,00 / maand
  • voor een gezin met kinderen: € 225,00 / maand

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt de aanpassingen binnen de 'Verblijfsovereenkomst crisiswoning' goed:

  • De verblijfsvergoeding voor de gebruiker van de crisiswoning bedraagt, ten gevolge van de jaarlijkse huurprijsberekening van Cordium, vanaf 01.01.2022 € 502,58 per maand.
  • Toevoeging aan artikel 8 i.k.v. de bijdrage van de begunstigde: "De wijziging van de verblijfsvergoeding gaat meteen van kracht zodra het OCMW op de hoogte is gesteld van de huurprijsberekening van Cordium en zal vervolgens bekrachtigd worden op de Raad voor Maatschappelijk Welzijn."
  • Aanpassing art 9 i.k.v. de forfaitaire bijdrage als voorschot in de vaste kosten van de begunstigde:
    • alleenstaande : € 150,00 / maand
    • koppel: € 180,00 / maand
    • gezin met kinderen: € 225,00 / maand

Artikel 2

Dit besluit wordt overgemaakt aan de sociale dienst voor verder opvolging.

7.

2022_OR_00030 - Evaluatie crisiswoning 2021 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur
7.

2022_OR_00030 - Evaluatie crisiswoning 2021 - Kennisneming

2022_OR_00030 - Evaluatie crisiswoning 2021 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Toelichting & argumentatie

Om de werking van de crisiswoning te kunnen opvolgen, evalueren en verbeteren, werd een evaluatie gemaakt van 2021.

In het document wordt een overzicht gegeven van de bezetting, de verblijfsvergoedingen en de kosten van de crisiswoning in 2021 (en voorgaande jaren).

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn wordt gevraagd kennis te nemen van deze evaluatie.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van de evaluatie van de crisiswoning in 2021.

8.

2022_OR_00026 - Eerstelijnszone Haspengouw: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00026 - Eerstelijnszone Haspengouw: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
8.

2022_OR_00026 - Eerstelijnszone Haspengouw: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

2022_OR_00026 - Eerstelijnszone Haspengouw: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het decreet van 26.04.2019 betreffende de organisatie van de eerstelijnszorg, de regionale zorgplatformen en de ondersteuning van de eerstelijnszorgaanbieders;

Het besluit van de Vlaamse Regering van 26.08.2018 tot toekenning van een subsidie aan de initiatiefnemers in een afgebakende zone voor de oprichting van de zorgraden;

Het besluit van de Vlaamse regering tot erkenning en subsidiëring van de zorgraden en houdende inwerkingtreding van het decreet van 26.04.2019 betreffende de organisatie van de eerstelijnszorg, de regionale zorgplatformen en de ondersteuning van de eerstelijnszorgaanbieders dat op 17.05.2019 definitief werd goedgekeurd door de Vlaamse Regering;

Het besluit van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 08.11.2019 aangaande de aanstelling van toenmalig schepen Ria Steegmans als afgevaardigde namens de gemeente voor de Eerstelijnszone Haspengouw.

Toelichting & argumentatie

Op 08.11.2019 duidde de Raad voor Maatschappelijk Welzijn toenmalig schepen Ria Steegmans aan als afgevaardigde namens de gemeente voor Eerstelijnszone Haspengouw.

Gezien de recente schepenwissel wordt de Raad voor Maatschappelijk Welzijn gevraagd een nieuwe afgevaardigde namens de gemeente aan te duiden.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Schepen van Welzijn Nicole Gielen, wonende Wintershovenstraat 6 te 3722 Kortessem, wordt vanaf heden aangesteld als afgevaardigde namens de gemeente bij Eerstelijnszone Haspengouw gedurende de resterende duurtijd van de huidige legislatuur, met raadslid Ria Steegmans, wonende Brandstraat 36/001 te 3723 Kortessem als plaatsvervanger.

Artikel 2

Een afschrift van dit besluit wordt digitaal overgemaakt aan Eerstelijnszone Haspengouw.

9.

2022_OR_00027 - Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur
Afwezig
Steffi Philtjens, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid
Secretaris
Caroline Penders, Algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00027 - Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring
Aanwezig
Tom Thijsen, Ria Steegmans, Marie-Paule Vandormael, Camille Cuyx, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings, Wendy Cox, Caroline Penders
Stemmen voor 17
Ria Steegmans, Tom Thijsen, Ellen Hoebrechts, Nicole Gielen, Philip Knapen, Stefan Houbrechts, Anneleen Meekers, Wendy Cox, Camille Cuyx, Luc Dullaers, David Knapen, Hugo Philtjens, Marie-Paule Vandormael, Miet Jorissen, Alexander Wouters, Donald Martens, Cyriel Konings
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
9.

2022_OR_00027 - Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

2022_OR_00027 - Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het besluit van de gemeenteraad van 08.10.2021 aangaande de aanstelling van toenmalig schepen Ria Steegmans als afgevaardigde namens de gemeente voor Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg.

Toelichting & argumentatie

Op 08.10.2021 duidde de gemeenteraad toenmalig schepen Ria Steegmans aan als afgevaardigde namens de gemeente voor Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg. 

Gezien de recente schepenwissel wordt de Raad voor Maatschappelijk Welzijn gevraagd om een nieuwe afgevaardigde namens de gemeente aan te duiden. 

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Schepen Nicole Gielen, wonende Winterhovenstraat 6 te 3722 Kortessem, wordt vanaf heden aangesteld als afgevaardigde namens de gemeente bij Interlokale vereniging lokale preventiewerking/gezondheidszorg, gedurende de resterende duurtijd van de huidige legislatuur, met raadslid Ria Steegmans wonende Brandstraat 36/001 te 3723 Kortessem als plaatsvervanger.

Artikel 2

De gemeenteraad stelt mevrouw Debby Brepoels aan als vertegenwoordiger voor de werkgroep Interlokale vereniging lokale preventiewerking Haspengouw.

10.

2022_OR_00025 - Ondersteuning van de aanvraag tot erkenning van Logo regio Hasselt en Logo regio Genk: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

Goedgekeurd
10.

2022_OR_00025 - Ondersteuning van de aanvraag tot erkenning van Logo regio Hasselt en Logo regio Genk: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring

2022_OR_00025 - Ondersteuning van de aanvraag tot erkenning van Logo regio Hasselt en Logo regio Genk: aanstelling nieuwe gemeentelijke afgevaardigde - Goedkeuring