Terug
Gepubliceerd op 04/05/2022

2022_OR_00010 - Klachten 2021 - Kennisneming

Raad voor Maatschappelijk Welzijn
vr 25/02/2022 - 20:00 Raadszaal
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Tom Thijsen, Burgemeester; Ria Steegmans, Raadslid; Steffi Philtjens, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Camille Cuyx, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Philip Knapen, Raadslid; Stefan Houbrechts, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; David Knapen, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Miet Jorissen, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur

Secretaris

Caroline Penders, Algemeen directeur
2022_OR_00010 - Klachten 2021 - Kennisneming 2022_OR_00010 - Klachten 2021 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 22.02.2019 waarbij het reglement klachtbehandeling werd goedgekeurd, met ingang vanaf 01.03.2019.

Toelichting & argumentatie

Op 22.02.2019 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het reglement klachtbehandeling goed, dewelke in werking trad op 01.03.2019.

Het reglement stelt dat jaarlijks aan de raad voor maatschappelijk welzijn gerapporteerd wordt over de klachten ingediend tegen het OCMW (met uitzondering van persoonsgebonden gegevens).

De raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd kennis te nemen van het feit dat er in 2021 één klacht tegen het OCMW werd ingediend cfr. het reglement klachtbehandeling, dewelke binnen de termijnen zoals bepaald in het reglement, afgehandeld werd door de klachtencoördinator en de klachtenbehandelaar en als ongegrond beschouwd werd.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het feit dat er in 2021 één klacht tegen het OCMW werd ingediend cfr. het reglement klachtbehandeling, het gegeven dat deze binnen de termijnen zoals bepaald in het reglement, afgehandeld werd door de klachtencoördinator en de klachtenbehandelaar en als ongegrond beschouwd werd.