Terug
Gepubliceerd op 04/05/2022

2022_GR_00013 - Klachten 2021 - Kennisneming

Gemeenteraad
vr 25/02/2022 - 21:00 Raadszaal
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Tom Thijsen, Burgemeester; Miet Jorissen, Gemeenteraadsvoorzitter; Camille Cuyx, Raadslid; Luc Dullaers, 3de schepen; Ria Steegmans, Raadslid; Hugo Philtjens, Raadslid; Marie-Paule Vandormael, Raadslid; Philip Knapen, Raadslid; David Knapen, Raadslid; Nicole Gielen, 4de schepen; Stefan Houbrechts, Raadslid; Ellen Hoebrechts, Raadslid; Steffi Philtjens, Raadslid; Anneleen Meekers, Raadslid; Pieter Jamaer, Raadslid; Alexander Wouters, 1ste schepen; Donald Martens, 2de schepen; Cyriel Konings, Raadslid; Wendy Cox, Raadslid; Caroline Penders, Algemeen directeur

Secretaris

Caroline Penders, Algemeen directeur
2022_GR_00013 - Klachten 2021 - Kennisneming 2022_GR_00013 - Klachten 2021 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.

Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.

Het bestuursdecreet van 07.12.2018.

Het besluit van de gemeenteraad van 22.02.2019 waarbij het reglement klachtbehandeling werd goedgekeurd, met ingang vanaf 01.03.2019.

Toelichting & argumentatie

Op 22.02.2019 keurde de gemeenteraad het reglement klachtbehandeling goed, dewelke in werking trad op 01.03.2019.

Het reglement stelt dat jaarlijks aan de gemeenteraad gerapporteerd wordt over de klachten ingediend tegen de gemeente (met uitzondering van persoonsgebonden gegevens).

De gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van het feit dat er in 2021 geen klachten tegen de gemeente werden ingediend cfr. het reglement klachtbehandeling.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het feit dat er in 2021 geen klachten tegen de gemeente werden ingediend cfr. het reglement klachtbehandeling.