De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22.12.2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het Bestuursdecreet van 07.12.2018.
De wet van 17.06.2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17.06.2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14.01.2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18.04.2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Aankoop meubilair bureau directie en meubilair klaslokalen Gemeentelijke Keuterschool ‘t Belhameltje ” werd een bestek met nr. 2020-488 opgesteld door de Aankoopdienst.
Deze opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 4.132,22 + € 867,77 (21% btw) = € 4.999,99.
Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 17.12.2020 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 17.12.2020 om de plaatsingsprocedure te starten en volgende ondernemers uit te nodigen om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure:
De offertes dienden het bestuur ten laatste op 14.01.2021 om 11u00 te bereiken.
De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 14.05.2021.
Volgende offertes werden ontvangen:
Er werd een best and final offer gevraagd in het kader van de onderhandelingen en de offertes hiervoor dienden het bestuur ten laatste op 31.03.2021 te bereiken.
Er werd een best and final offer gevraagd in het kader van de onderhandelingen en de offertes hiervoor dienden het bestuur ten laatste op 31.03.2021 te bereiken.
De Aankoopdienst stelde op 31.03.2021 het verslag van nazicht van de offertes op voor Perceel 1 (Aankoop meubilair directie GKS) en Perceel 2 (Aankoop meubilair kleuterschool).
De Aankoopdienst stelt voor om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) bieders, zijnde:
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2021, op budgetcode 2400000/20/0800/01 (actie/raming MJP000649).
Een aanvraag tot het verkrijgen van het vereiste visum werd ingediend op 29.03.2021. De Financieel directeur verleende een visum met nr. 2021-18 op 07.04.2021.
Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 31.03.2021 voor Perceel 1 (Aankoop meubilair directie GKS), Perceel 2 (Aankoop meubilair kleuterschool), opgesteld door de Aankoopdienst.
Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De opdracht “Aankoop meubilair bureau directie en meubilair klaslokalen Gemeentelijke Keuterschool ‘t Belhameltje ” wordt gegund aan de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) bieders, zijnde:
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2020-488.
De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget 2020 van het meerjarenplan 2020-2025 op budgetcode 2400000/20/0800/01 – MJP000649.