Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd akkoord te gaan met het subsidierapport en haar bijlagen voor het werkjaar 2020, in het kader van de rapportering voor de uitvoering van milieu- en natuurtaken door doelgroepmedewerkers, zoals goedgekeurd in zitting van het college van 21.05.2014.
Het rapport in bijlage werd opgesteld door een synthese te maken van de uren die de Wroeter in kader van groentaken heeft uitgevoerd voor de gemeente Kortessem. Per taak werd er een door het departement Omgeving gestandaardiseerde code toegekend. In totaal komen er voor het werkjaar 2020 2309,95 werkuren in aanmerking voor subsidiëring verspreid over 4 verschillende codes. De rapportage wordt overgemaakt aan het Departement Omgeving, afdeling Partnerschappen met besturen en maatschappij, pa.: Koning Albert II-laan 20 bus 8 te 1000 Brussel.
In 2014 werd door het Departement Omgeving een subsidie toegekend aan de gemeente Kortessem voor 1.200 werkuren gepresteerd door doelgroepmedewerkers in functie van milieu- en natuurtaken en dit per werkjaar voor de periode 2014 en 2019. Per wijzigingsbesluit van de Vlaamse regering op 08.01.2021, werd de vernoemde periode verlengd van 2019 naar 2021 (zie bijlage).
De wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.
Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Het bestuursdecreet van 07.12.2018.
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van 28.03.2014 van de Vlaamse Regering houdende toekenning van compensatie aan verschillende actoren en aan gemeenten voor milieugerelateerde taken, uitgevoerd door doelgroepwerknemers van 08.01.2021.
Het college gaat akkoord met de rapportering betreffende de milieugerelateerde taken uitgevoerd door doelgroepwerknemers in 2020 in de gemeente Kortessem.
Deze beslissing wordt overgemaakt aan het departement omgeving, Afdeling Partnerschappen met besturen en maatschappij - CAPLO, pa.: Koning Albert II-laan 20 bus 8 te 1000 Brussel.