do 12/11/2020 - 13:00 Raadszaal
De notulen van het vast bureau van 05.11.2020 worden ter goedkeuring aan het vast bureau voorgelegd.
Aan het vast bureau worden uitnodigingen, verslagen, en dergelijke ter kennisname voorgelegd.
Het Vast Bureau wordt gevraagd de bestellingen goed te keuren voor het bedrag van € 239,84.
Het Vast Bureau wordt gevraagd de inkomende facturen/kosten goed te keuren voor het bedrag van € 143.003,41.
Het vast bureau wordt gevraagd de toepassing van de cascaderegeling in situaties van overmacht, zoals voorgesteld door de VVSG, en het stopzetten van de optie dienstvrijstelling van max. 7 kalenderdagen bij quarantaineattesten en/of attesten in verband met de sluiting van de school of opvang, goed te keuren.
Het vast bureau wordt gevraagd de vaststelling van 2 uurroosters van de onthaalmedewerksters goed te keuren.
Het Parlement heeft gehoor gegeven aan de oproep van de OCMW’s om de toelageperiode van de COVID-19 maatregelen te verlengen tot en met 31.12.2021.
De gevolgen van deze crisis liggen nog niet achter ons en de OCMW’s zullen de komende maanden nog onder grote druk komen te staan.
De onontbeerlijke verlenging stelt de OCMW's in staat om sociale acties op te zetten die toelaten een toereikende steun te bieden aan nieuwe gerechtigden, teneinde te voorkomen dat de groepen die geraakt zijn door de catastrofale economische gevolgen van de COVID-19 pandemie nog dieper wegzakken in de armoede. De OCMW-raad wordt gevraagd de verlenging van de toelageperiode tot en met 31.12.2021 goed te keuren.
Jaarlijks dient een jaarverslag opgemaakt worden voor de dienst Gezinszorg en aanvullende thuiszorg en ter beschikking gesteld aan het Agentschap Zorg en Gezondheid. Het verslag bevat de evaluatie van het voorgaande jaar (2019) en de doelstellingen voor het huidige jaar (2020) en wordt ter kennisgeving voorgelegd aan de Raad voor Maatschappelijk Welzijn.
Omwille van de coronamaatregelen werd de deadline voor het jaarverslag verschoven van april naar september.
Op 28.10.2020 hadden de individuele gesprekken plaats met het personeel van de thuisdiensten en i-mens, ifv van de overdracht van de diensten. Er werd goedkeuring gevraagd aan het diensthoofd P&O om broodjes te bestellen bij Brim NV voor de collega's van i-mens, omdat zij de hele dag aanwezig zouden zijn. Het was echter pas op maandag 26.10.2020 was er pas duidelijkheid over het aantal deelnemers waardoor er niet tijdig een bestelbon kon opgemaakt worden.
Het vast bureau wordt gevraagd de factuur van Brim NV, p.: Jaarbeeruslaan 23/4 te 3600 Genk goed te keuren.
In het chirolokaal staat de zekeringskast waaraan de toegangscontrole van de Gemeentelijke lagere school de KLOK gekoppeld is. Aangezien de directie van de school geen sleutel heeft van het chirolokaal werd een sleutel bij gemaakt door Schoenmakerij Kortessem. Hiervoor werd geen vastlegging opgemaakt. Het vast bureau wordt gevraagd de factuur goed te keuren en betaalbaar te stellen.